vero-in-ireland.reismee.nl

Happy St. Patrick's day: nog een maand!

Hiya people,

Om zo mijn eerste verhaal te beginnen, leek het me ook wel leuk om die te starten op St. Patrick's Day, de bekendste échte Ierse feestdag! Hopelijk maak ik deze volgend jaar ook zelf mee!

Ik ga mijn best doen leesbaar te schrijven, want echt een ster ben ik daar niet in, dus soms zal ik wel eens wat woorden vergeten te schrijven ofzo. Ik zal mijn avonturen in Ierland beschrijven, maar daar zullen dan ook vaak mijn random gedachten tussen staan.

Nog een maand! Op 15 april vertrekt mijn vliegtuig vanuit Eindhoven naar Dublin! Dat is ook hetgene wat ik het meest spannend vind om eerlijk te zijn; eerste keer vliegen. Nu moet dat vliegen zelf voor mij als hoogte-en snelheidlievend persoon niet zo'n groot probleem zijn denk ik zo, maar vooral dat hele proces eromheen. Daarbij moet ik dan naast mijn handbagage al mijn spullen voor een jaar in de 20 kg zien te krijgen in de prachtige barbierozekoffer van mijn moeder. Dat is natuurlijk een dilemma voor bijna elke vrouw: welke schoenen gaan er mee?

Na 3 kwartier vliegen zal ik dan op Dublin airport aankomen en worden opgehaald door mijn hostmum Anne-Marie.

Voor een jaar ga ik naar de McCarrick familie, in een klein stadje genaamd Ashbourne, zo'n halfuurtje met de bus van Dublin. Dus best wel ideaal, aangezien ik denk dat ik vaak in Dublin te vinden zal zijn.

De familie bestaat uit Anne-Marie; moeder, Marcus (4 jaar), Éabha (spreek je uit als 'Iba' , 2,5 jaar) en babytje Eleanor van 5 maanden.

Tijdens ons eerste skypegesprek kon ik de moeder nauwelijks verstaan omdat Marcus en Éabha er doorheen aan het kletsen waren en aan het rondrennen, haha. Gelukkig ben ik er daar enigszins aan gewend met een drukke Joshua in huis.

Wat ook luxe is; in de vakantie gaan ze altijd naar hun tweede huis in Sligo, dat ligt aan de Noord-West kust van Ierland, dus mag ik ook mee, yay! Dat worden veel pretty pictures!

Dus nog een maand in Nederland; zo veel mogelijk tijd met vriendinnetjes en familie hier spenderen en natuurlijk nog een tripje naar Eindhoven plannen voor nog meer vriendjes-en vriendinnetjestijd en dan op naar Ierland!

Als je het nog niet gedaan hebt btw; aan de rechterkant kan je je e-mailadres invullen als je up to date wilt blijven van mijn avonturen.

Volgende verhaal zal waarschijnlijk vanuit Ashbourne zijn! :D

Lot's of love, Véronique

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active